لیاقت!!!

کانال یکی از وب نویسای قدیمی که پزشک هست و احتمالا خیلیا بشناسنش رو میخوندم.یه نوشته داشت تقریبا با مضمون اینکه یکی از همکلاسیاش از دبیرستان اهل خوش گذرونی و اینا بوده بعد دانشگاه باهم یه جا قبول شدن و الانم اون توی یکی از کشورا تخصص خونده و زندگی خوبی داره و یجورایی اعلام نارضایتی کرده از این شرایط و زیرزیرکی بیان میکنه حق اون طرف نبوده و اینا.

یاد خودم سال اولی که کنکور دادم افتادم.دوستایی داشتم که کلی خوشی و خوش گذرانی داشتن و من همش ذهنم درگیر کنکور بود و لذتی هم از اون دوران نمیبردم و نهایتا بعضی از همون دوستام رتبشون بهتر از من شد و من گفتم خاک تو سر من که اینا از من بهتر شدن!

ولی الان به یه نتیجه ای رسیدم تحت عنوان عرضه و لیاقت!مثلا هم کلاسی اون کانال نویس شاید کلی تفریحات و لذت داشته اما اونجایی که باید وارد عمل میشده و زندگیشو میساخته با قدرت عمل کرده!و مثلا اون سری دوستای من عرضه داشتن که تونستن به لذت هاشون برسن و در عین حال جایی که باید واقعی تلاش کردن تا به چیزی که میخوان برسن.این عرضه و لیاقت کاری رو داشتن به نظرم واقعا قابل احترامه.یه جورایی دارم سعی خودمو میکنم تا به اون عرضه و لیاقت برسم.شاید تا الان نتیجش این بوده که گاهی میزان درگیری و زمانی که برای درس میذارم خیلی کمتر از یه سریا باشه اما نتایج و نمرانم بالاتر بوده!و لذت رسیدن بهش رو بیشتر از لذت تلاش خیلی زیاد میدونم.چون دارم تلاش میکنم در کنار زنده بودن یکمم زندگی کنم.دوست دارم تلاش کنم تا توی زندگیم من کسی باشم که دیگران حسرت خوش گذرانی و در عین حال موفقیتمو بخورن تا اینکه من بخوام حسرت دیگران رو بخورم!دلم نمیخواد گله و شکایت از نامردی روزگار و خوش شانسی دیگران! و مظلومیت خودم بکنم.فقط دلم میخواد یه روزی بتونم توی دل خودم اسم با لیاقت و با عرضه به خودم نسبت بدم.

۹ لایک:)
سلام :)
شما تا همین الان هم خیلی لیاقت از خودت نشون دادی و به این مرحله رسیدی ...
ان شاءالله در ادامه هم موفق باشین

سلام🙂
میدونین هرکسی باتوجه به سطح توانایی هاش از خودت انتظاراتی داره و به خاطر همینه که من شاید پرتوقع به نطر بیام.
ممنونم نطر لطفتونه و همچنین

اتفاقا منم اون پستو دیدم و این به ذهنم رسید که خب چه ربطی داره! لزوما همه موفقیتا از راه خرخونی به دست نمیاد. چیزی هم که اونا بهش رسیدن کم و ساده نبوده و قطعا واسش تلاش کردن. اینکه ادم فقط تلاش خودشو ببینه و فکر کنه سبک زندگی خودش مطلقا درسته و هرکی جز اون عمل کرد اشتباه بوده، خیلی مسخره‌ست.
اون دختره وقتی بلاگر بود وبش جذاب بود. از وقتی کانال مینویسه، اصلا حس خوبی بهم نمیده..

این که توی تفکرشون تنها راه موفقیت تلاش بیش از حده یه طرف این نگاهشون که کسایی که راه مشابه اونا دو نمیرن یه طرف!
من قسمتای کلینیکی گانالشو دوست دارم اما اصلا نمیتونم با خود عقل کل پنداریش کنار بیام

کاش میشد همه مون به سطحی برسیم که دیگه هیچکس حسرت کسی دیگه رو نخوره. اگر هم سعی و تلاش میکنم فقط و فقط برای خوشحالی و رضایت خودمون از خودمون باشه ، نه اینکه به جایی برسیم که دیگران حسرات مارو بخورن به جای اینکه ما حسرت اونا رو بخوریم . کاش کلا حسرت به هیچکس و هیچ چیزی وجود نداشته باشه  : ))

خب این روز به نظرم هیچوقت نمیرسه چون هرچی آدم بیشتر پیشرفت کنه باز کسایی هستن که ازش بالاتر باشن و بخواد مثل اونا باشه.این حسرت هم که من میگم منظورم اینه که گاهی توی خلوتمون دلمون  بخواد به بعضیا شبیه باشین نه اینکه هرروز غم و غصه بهتر بودن دیگران رو بخوریم:))

الحق ک خوابگاه نعمته :))
6 تا تخم مرغو دو ساعت پیش زدیم بر بدن
اگ خوابگاه نبود تنهایی زهرمون میکرد خوردنو

عه من فکر میکردم غفقط خودم از تنها غذا خوردن بدم میاد:))اصلا لطف غذا توی خوابگاه اینه که ۵-۶ تا گرسنه بریزن روی غذا سیر نشده ولی با لذت بخورنش و بعد پخش شن کف اتاق😁😁

کلا خیلی مسخره است که آدم به بقیه همچین نگاهی داشته باشه.
بالاخره هرکس به هر جایی که رسیده براش تلاش کرده. شاید مدل تلاشش فرق داشته. 

خیلیا به خودشون حق میدن که هرجور دلشون میخواد قضاوت کنن متاسفانه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
چرا ما کور شدیم؟
نمی دانم.شاید روزی بفهمیم.
میخواهی نظرم را بدانی؟؟
بله بگو.
به نظرم ما کور نشدیم،کور هستیم.چشم داریم اما نمی بینیم،کورهایی که می توانیم ببینیم،اما نمی بینیم.
قسمتی از رمان کوری،اثر ژوزه ساراماگو
____________________________
تیارا یعنی آراینده ی چشم.اینجا نویسنده جوجه دانشجوییست و طب دندان می آموزد و می کوشد تا چشمان خود را به زیبایی ها و خوبی ها و مهربانی ها بیاراید.به دنیای کوچک نویسنده ی این وبلاگ خوش امدید.با نگاهی زیبا بخوانیدش.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان