آینده

م.ن از دبستان همکلاسیم بود و صمیمی ترین رفیقم شد توی دبیرستان.دو سال پشت کنکور موند.سالی که من دندون قبول شدم و دانشگاهم رو هم نمیدونم چرا خانوادش انقدر خفن میدوننش!همش باباش تحقیرش میکرد که ببین تیارا شرایطش مثل تو بود اما اون قبول شده اونم فلان دانشگاه!ولی تو نشدی.یه سال بیشتر از من موند پشت کنکور.انقدر براش استرس داشتم که زمان اعلام نتایج احتمالا جزو اولین کسایی بودم که توی سایت یه ریز در حال رفرش کردن صفحه بودم و من بهش خبر دادم که نتایج اومده.رفت و دید نتیجشو.شروع کرد به گریه و چند روز همش در حال گریه بود.بالاخره جمع و جور کرد خودشو.رفت کلی راجع به رشته های دیگه تحقیق کرد.کلی پرسید و نهایتا انتخاب رشته کرد.اما بازم راضی نبود و هنوزم گریه میکرد و میگفت من فقط پزشکی میخواستم و من به آرزوم نرسیدم و همه بهم سرکوفت میزنن به خاطر رتبم که دکتر نمیشم.نتایج نهایی اومد و باز هم ناراضی بود.گفت مهم نیست دیگه میرم دانشگاه هرجور شده.

الان یکسال از اون موقع گذشته.بی نهایت شاده.خوشحاله از رشته ای که میخونه و بهش علاقه داره.کلی فکر و برنامه داره.عقد کرده و به خیلی از کاراش میرسه.تفریحاتشو داره استراحت و ذوق و خوشی و همه چیو داره.و مهمتر از همه اینکه قلبا راضیه از شرایطش.یکسال بعد از من رفته دانشگاه و یک سال قبل از من فارغ التحصیل میشه.میره سرِ کار و مطمئنم که یه آدم موفق میشه.

بعد از عید یه سری جلسات کتابخوانی داشتیم با بچه‌های کلاسمون.توی این جلسات فهمیدم چقدر بچه هامون از رشته ای که میخونن ناراضی‌ان.که خیلیاشون فقط به خاطر حرف خانواده و پرستیژ اومدن این رشته و واقعا یه سریاشون به مرز افسردگی رسیدن.آدمایی که خیلیا آرزوشونه جای اینا باشن.کسایی که خانواده‌های خیلی خفنی هم دارن و الان فقط منتظرن درسشون تموم شه و از این رشته خلاص بشن.

اینارو گفتم که بگم اگه رتبتون چیزی نشد که میخواستین دنیا تموم نشده.حرف مردم و سرکوفت خانواده هم گذراست.بشینین با خودتون ببینین چند چندین.یه راهو شروع کنین و با علاقه برین جلو.مطمئن باشین چند سال دیگه اگه با تموم وجودتون یه راه رو برین به جایی میرسین که خیلی از اونایی که روزی اذیتتون کردن تحسینتون میکنن.

حواستون به بهترین سالهای زندگیتون باشه که با حرف دیگران نسوزونیدش.

۱۵ لایک:)

میدونی تیارا...به نظرم باید به این نقطه که کنکور تهش نیست برسی تا این حرفا رو قبول کنی.

ما هر چقدرم بگیم بازم اثر نمیکنه‌

باید چشم کند از این در بسته، باید گشت دنبال دری که واسه ما باز شده.

دقیقا گاهی تا یه چیزایی رو خودشون بهش نرسن باور نمیکنن.من خودم به این رسیدم و با چشم دیدم.گفتن بگم حرفمو شاید شاید شاید برای یه نفر یکم تاثیر داشته باشه.

سلام:)

کاملا حق باشماست!؛)

کلی حس خوب پشت این پست بود....درکش کردم....ممنونم بابت این انرژی مثبت!

سلام مهشاد جان

خواهش میکنم من فقط وظیفم میدونستم یه چیزایی رو بگم امیدوارم اثر داشته باشه.

تیارا عااالی بود

افتخار میکنم بت:))💛

و منم تصمیم دارم هی یه چیزایی بگم هی نمیشه:|

ولی بیشترشو و اصلشو تو گفتی و مرسی!^_^

البته اینم بگم همیشه هم ادما تو هررشنه نمیتونن حال کنن و کیف کنن بعدش..

شاید متاسفانخ ناراضی بمونن

مرسی مرسی مرسی دلاشفت جان😍

دوست داشتم اینا رو بگم چون خودم از نزدیک تمومشو دیدم.امیدوارم به بعضیا توی انتخابشون یکم کمک کنه
کاملا درست میگی👍🏻👍🏻

ریزوریوس ❤:) ۱۶ مرداد ۹۸ , ۱۹:۴۶

رفته بودیم خونه دوست مامانم. پسر اونم پزشکی میخونه. یه سال هم پشت مونده و هم ورودی منه. انقدررر ذکر مصیبت گفت از خودمون و رشته مون که میخواستم گریه کنم. بس که خودمو توش احساس میکردم. از دوستش میگفت که الان اتاق عمل تموم کرده، نامزد کرده و عروسی هم میگیرند براش. بعد ما؟ تا آخر عمرمون باید درس بخونیم

شاید باورت نشه ولی گاهی میگم کاش میرفتم یه رشته کارشناسی.میخوندم تا دکترا یا اپلای میکردم به راحتی و توی این وضع نمیموندم و چقدر الان میفهمم این رشته‌های ما واقعا بهشت برینی که حتی خودمونم تصور میکردیم نیست.

من همیشه میگم بعد از انتخاب رشته ، فقط یک فوق فوقش دوماه تبریکای دیگران ، سرک کشیدن تو انتخاب رشته ات و حتی محکوم کردنت به انتخاب رشته ای که از نظرشون بی فایده است ادامه داره ! بعد از تمام اونا تو میمونی و انتخابی که کردی و زندگیت که باید بسازی. پس به خاطر حرف دیگران انتخابی نکن که تمام عمر ازش پشیمون بشی :)

چقدر درک میکنم حرفتو و چقدر درک نمی کنن حرفمونو اونا که باید...

 واقعا همینطوره

چند وقت یکبار از خودم میپرسم کلش همین بود؟ینی من واسه این انقد تلاش کردم؟

اصن ارزشش غصه خوردن رو نداره اونم تو کشور ما که هر روز ی قانون جدید تصویب میشه

ولی می‌دونی آدما باید خودشون تجربه کنم تا بفهمن ما هر چیم بگیم خیلی تاثیر نداره

 

گاهی غرق میشم تو این فکر که شاید اگه رشته‌ی دیگه ای بودم میتونستم خیلی موفق‌تر از این باشم و آرامشم بیشتر باشه.

دقیقا همینه.ما این راه رو رفتیم و فهمیدیم و اونا نیومدن و فکر میکنن ما حرفامون الکیه.حیف عمر و جوونیِ خیلیاشون فقط...

فتل فتلیان ۱۷ مرداد ۹۸ , ۱۰:۱۰

فتل هستم یک مهندس که عاشق پزشکی بود و هست فکر میکردم حالم بد باشه اما حالم خوبه خوبه ، کلی ایده به ذهنم رسیده ادمایی سر راهم قرار گرفتن که کارای جدیدی رو می خوام دست بزنم 

چقدر درست میگید ، من همون نتیجه ای هستم که حرف دیگرانو قبول نداشتم ولی خودم رسیدم بهش

گاهی آدم تا یه چیزایی رو با چشم نبینه‌ و تجربه نکنه اصلا نمی‌فهمه و باور نمیکنه

چقد جالبه

دقیقا مقایسه ای که شما رشته های پزشکی با رشته های مهندسی میکنید رو ما هم انجام میدیم :|

ینی میگیم کاش اون موقع بجای اینکه عشق مهندس مهندس گفتن بهمون باشیم میرفتیم و تجربی میخوندیم و پزشکی الآن اوضاعمون این نبود

 

نه من اصلا مقایسه ای با رشته‌های مهندسی انجام ندادم😅این دوستمم یکی از رشته‌های علوم پزشکی رفته.

و خب پزشکی ظاهرش خیلی قشنگه.تا نباشین توش نمی‌فهمین منظورمو.پزشکی الان اصلا اون پزشکی ای که همه فکر میکنن نیست.و شاید انرژی ای که ما سر کنکور و دوران دانشگاه با این سالهای طولانیش که واقعا فقط عمرمونو الکی هدر میدن روی چیزایی که واقعا استعداد و علاقه داشتیم میذاشتیم موفق تر بودیم.
کلا منظورم از این پست اینه که دکتر شدن تنها راه موفقیت نیست!

حالا چه حسن کچل، چه کچل حسن :دی

کلا شما مقایسه کردید با رشته هایی که کلا چهار ساله هستن!

ولی ببین من فیدبک کار رو دارم نگاه میکنم. همه رشته های سختی خودشونو دارن بالاخره! یکی میاد مدار حل میکنه و دو سه صفحه باید مدار رو تحلیل کنه یکی ریاضیش سخته و و و 

اوناییم که شما میگید از خانواده های خفنی دارن و الآن کم آووردن انصافا آدمای تنبل و سوسولین :|

شما درس میخونید که در آینده با اون تحصیلاتتون برید سرکار و شاغل بشید درسته ؟

حقوقی که یک نفر با مدرک کارشناسی میگیره رو با حقوقی که یه نفر بعد از مثلا 7 سال پزشکی یا 5سال دندون پزشکی میگیره مقایسه کنید!

هرگز یکی نیستن و نخواند بود انصافا!

شما دیگه خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

توو ایران هم اکثر کسایی که میرن دانشگاه کلا درکی از رشته ای که انتخاب کردن ندارن و دقت کرده باشی طرف بعد چند ترم تازه علاقمند میشه به رشته و میفهمه چی داره میخونه!

داستانی گفتماا :))

مشکل از اونجایی شروع میشه که پزشکی این روزا پزشکی قدیم نیست که بتونی باهاش پول درو کنی.الان ۶-۷سال درس میخونی بعدش دو سال میفرستنت برای طرح توی ناکجا آباد با درامد کم که همونم به زووور بعد چندین ماه بهت میدن.و بعد ۹سال یه دکتر عمومی میشی و یه درامد واقعا نه چندان بالا در حد همون بخور و نمیر داری مگه اینکه بری توی یه جای خیلی دور افتاده تا یکم درامدت بره بالاتر.بعدشم بخوای وضعت بهتر شه باید قید کار و زندگی رو بزنی و بشینی تخصص بخونی که یه امتحان صد برابر سخت تر از کنکوره.حداقل۴سال تخصص بخونی بعد بازم ۲-۳سال بفرستنت طرح توی ناکجا اباد و بعدش به امید خدا یه مطب میزنی و درامد در حد قابل قبوله ولی شما حساب کن دیگه چی از جوونیمون مونده تا اون موقع!

من کاملا در جریانم که هر رشته سختی های خودشو داره.ببینین من داداشام دوتاشون مهندسی ان و مخصوصا داداش دوقلوم الان داره میخونه ولی واقعا فشاری که روی ما میذارن اصلا روشون نیست با اینکه دانشگاه خیلی خوبی هم درس میخونه.
یا مثلا توی دانشگاه خودمون واقعا فشارشون روی ماست!مثلا امتحان بیوشیمی داشتیم و چند روز قبلش بچه های یکی از رشته های پیراپزشکی هم همون امتحانو با همون مباحث و همون اساتید داشتن.امتحانشون فوق العاده اسون بود.بعد ما امتحان برگزار کردن و مشترک بود با بچه های ارشد بیوشیمی:))ینی با همدیگه یه امتحان رو دادیم و دیگه ببینین دانشجوی ترم ۱ و دانشجوی ارشد بیوشیمی.و به شدت سخت بود و وقتی اعتراض کردیم چرا امتحان فلانیا انقدر اسونتر بود میدونین چی گفتن؟گفتن شما دکترا این وظیفتونه بیشتر بخونین:))با اینکه درسش به اونا خیلی مربوط تره تا ما.
ولی ببینین من این پست رو ننوشتم که بگم پزشکی بده اخه و اینا.نوشتم که بچه ها بدونن لزوما با این رشته ها قرار نیست شادتر باشن.من واقعا زیاد دیدم تا حالا ادمایی با رشته های معمولی که انقدر خلاق و خوب بودن درامد چند برابر یه پزشک رو داشتن.و خواستم بگم دنیا براشون تموم نشده باشه چون این فقط یه شروع تازش!
من چقد حرف زدم🤦🏻‍♀️😄😄

منم فکر میکردم اینجوری باشم

ولی خداروشکر خانوادم افراطی نیستن و پشت من و خالی نکردن

اول ذهنینت خودمون بعدم خانواده واقعا مهمه تو این دوران

حمایت خانواده واقعا مهمه.کاش خانواده ها یکم به بچه هاشون و انتخابشون بیشتر اعتماد کنن.

خجالت نمیکشی الف نمیشی؟ نچ نچ😒

تنبلی دیگ:دی

خود من هرترم دهنم اسفالت میشه ک مشروط نشم😐😐😐😐😐😐 انصافا معدل 15،16 خیلی خوبه و سخت هم هست  به نسبت واسه رشته های ما

الف ک جای خود دارد🙁 

اخه هی طمع میکنم میگم من یکم بیشتر درس میخوندم الف بودم از دست خودم حرصم می‌گیره😑😑

نه این نسبت به پست حرف مادرت بود:دی

چون بسته بودی اینجا گفتم😁😁

ولی اره بخونیم خدایی میشع الف هم شد

اها تازه گرفتم😄😄

ایشالا از ترم بعد🤕😪

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
چرا ما کور شدیم؟
نمی دانم.شاید روزی بفهمیم.
میخواهی نظرم را بدانی؟؟
بله بگو.
به نظرم ما کور نشدیم،کور هستیم.چشم داریم اما نمی بینیم،کورهایی که می توانیم ببینیم،اما نمی بینیم.
قسمتی از رمان کوری،اثر ژوزه ساراماگو
____________________________
تیارا یعنی آراینده ی چشم.اینجا نویسنده جوجه دانشجوییست و طب دندان می آموزد و می کوشد تا چشمان خود را به زیبایی ها و خوبی ها و مهربانی ها بیاراید.به دنیای کوچک نویسنده ی این وبلاگ خوش امدید.با نگاهی زیبا بخوانیدش.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان