چرا هرچی جلوتر میرم گیج تر میشم؟؟

باتموم تحقیقاتی که دارم انجام میدم هنوز نمیدونم برای شرایط بهتر برم دندون یا برای علاقه برم پزشکی.رتبم به داروی بهشتی و یا حتی تهران(با احتمال کمتر)هم میخوره و خر درونم هی میگه برای دانشگاه بهتر برم رشته ای که علاقه ای بهش ندارم نه به دوران تحصیلش نه به شغل آیندش.انتخاب سختیه واقعا.فردا قطعی میشه انتخابم ولی هنوز گیجم

+میترسم از اینکه برم دنبال پزشکی و سختی هاش اونقدری زیاد باشه که علاقم تبدیل به بی تفاوتی و حتی تنفر بشه.میترسم از اینکه برم سراغ دندون یعنی رشته ای که صرفا معتقدم ازش بدم نمیاد ولی علاقه ی آنچنانی هم بهش ندارم و در اصل بی تفاوتم بهش و اگه برم برای اینه که امید داشته باشم که بعدتر بهش علاقه پیدا کنم.من آدم شلوغ و شیطونیم.نمیتونم یه جا بند بشم و این یه سال کنکور داغون شدم به همین خاطر والان فکر اینکه برم رشته ای که باید بشینم یه جا و یه کار آروم و نه چندان مهیج رو انجام بدم برام عذاب آوره.تصمیمم تا سالها با منه.حالا حالاها قصد ازدواج ندارم ولی میترسم از اینکه برم پزشکی و یه زمانی بچه من بشه مثل خیلی از دوستام که مادر پزشک داشتن و توی رفاه بودن ولی همیشه کمبود مادر داشتن.انتخاب ترسناکیه...

+با خیلیا صحبت کردم یه روز از٤عصر رفتم و١٠شبش برگشتم.بیمارستان دانشگاه رفتم و یه کلینیک بزرگ که هم پزشک داشت و هم دندانپزشک.با دندونپزشکی حرف زدم که گفت میخواستم برم پزشکی ولی خانوادم نذاشتن و الان خیلی خوسحالم از این بابت که اومدم توی این رشته.با دندونپزشکی حرف زدم که گفت مشکل بدنی پیدا کردم و کاش میرفتم پزشکی.با یه پزشک صحبت کردم که گفت اگه برگرده حتما میره دندون و الان خستس از این همه فشار.با پزشکی حرفیدم که عاشقانه از رشتش میگفت و راضی بود که اومده.با پزشکی حرف زدم که دخترش هم امسال کنکور داد و شرایط منو داشت و میگفت راضیم از پزشکی اومدنم ولی دوست دارم دخترم بره دندون چون نمیخوام بهترین سالهای زندگیشو توی سختی بگذرونه.آخرینش هم یکی از دوستای بابام بود و دندونپزشک و کلی برام حرف زد و تهش گفت حلالت نمیکنم بری پزشکی:))و کلی دلایل منطقی برام آورد.همچنان مرددم.دندون برام یه تصمیم عاقلانس ولی پزشکی یه تصمیم احساسی.هنوزم مرددم ولی تا حالا تصمیمای زندگی رو سعی کردم عاقلانه بگیرم و پشیمون نشدم در نهایت.میترسم از اینکه حالا تصمیم عاقلانه نگیرم و پشیمون بشم.

۸ لایک:)
تصمیم سختیه واقعا.
امیدوارم بتونی بهترین تصمیم رو بگیری.
حسود نیستم ولی چقد دلم از این دوراهی های شیرین خواست:(

اوهوم

مرسی
هیچکس از آیندش خبر نداره.ایشالا راهت اونقدری خوب باشه که همیشه از وجود تقدیرت لذت ببری😘😘

علاقه ات رو دنبال کن:)بعدا پشیمون میشی اگر رشته ای رو بخونی که علاقه ای بهش نداری

علت رو نوشتم.ترس از سختی هاش...

سلام:)
سختی های پزشکی زیاده وخیلی طولانی تقریباخیلی بایدازعمرت براش بزاری ولی دندون بنظرم بهتره
موفق باشی الهی:))

تا حدی موافقم

ممنونم همچنین❤️❤️

سلام 
من خودم دارو جای خوب قبول میشدم...
ولی اصلا حاصر نشدم حتی ۱ دقیقه بهش فکر کنم...
همیشه میگم برید به دنبال علاقه اتون ولی با اینهایی که گفتی علاقه ی واقعی و شدید به هیچ کدوم از این ۳ رشته نداری، همچنین از هیچکدوم هم بدت نمیاد... اگر واقعا پزشکی دوست داشتی ، به دندون و دارو اصلا فکر نمیکردی و وسوسه ی فلان رشته و دانشگاه به جونت نمی افتاد... 
و الان فقط دنبال دانشکده های پزشکی مختلف و رنک و تعیین محل تحصیل برای فقط "پزشکی" بودی، نه دوره ی انتخاب بین پزشکی و دندون و دارو... 
بنابراین اونی رو انتخاب کن که بیشتر وسوسه ات میکنه :)
هر رشته ای سختی های خودش رو داره...
هر سه تای این رشته ها هم با هم زمین تا آسمون تفاوت دارن و هرکدوم در یک حیطه بسیار سخت هستن...
و تو هیچ کدومشون اسونی معنا نداره... :)
بنابراین اون چه که فکر میکنی از نظر موقعیت ، دانشگاهی ، شهری و... مناسب تره رو انتخاب کن... 
امیدوارم موفق باشی عزیزم :) ❤

سلام

دارو رو تقریبا مطمئنم که نمیرم چون اصلا بهش علاقه ندارم

نمیدونم یه جورایی ته دلم با حرفت موافقم.کلا اگه قرار بود توی زندگیم برم دنبال علاقه واقعی الان ریاضی رفته بودم و دانشجوی عمران یا معماری بودم.ولی رفتم سراغ انتخابی که همونجور که توی پستم گفتم عاقلانه بود و با این حال پشیمون نیستم از تجربی اومدنم.
مرسی بابت وقتی که گذاشتی و مرسی بابت حرفات واقعا منو به فکر انداخت.
😘😘

من هودم پزشکی رو بیشتر از دندون دوست داشتم ولی الان ک دندون رفتم وقتی سختیای بچه های پزشکی و کشیکای سنگینشو میبینم خوشحال میشم ار انتخابم و ب نظرم دندون کارت دست خودته ک کی کار کنی و راحت تری

جالبه اکثر کسایی که رفتن دندون پزشکی رو بیشتر دوست داشتن:))

بیشتر دارم متمایل میشم به دندون:))
وای نسیم بانو میومدم وبتا ولی تنبلیم میشد کامنت بذارم آشنا شیم دیگه الان راحت شدم دیگه کامنت میذارم:))

سلامم تیارا جون...تبریک گل دختر :)))
من بین دارو پزشکی گیر افتاده بودم....بلاخره پزشکی رو قبول کردم:)))
دعا کن ک قبول شم:(
موفق باشی:))

سلام فاطمه خانوم

چه خوب که تصمیمتو گرفتی
ایشالا ایشالا🙌🏻🙌🏻
همچنین عزیزم

حس خوبیه این دوراهی شیرین من که بودم بدون شک پزشکی روانتخاب میکردم ولی حس میکنم شما دندونا انتخاب میکنید امیدوارم هرچی صلاحنونه بشه موفق باشید

هنوز مشخص نیست چی میرم.

دقت کردید با لهجه اصفهانی می نویسید؟؟اسم هم که نمیگید مشکوک میزنیدا😁😁

خب ادم اصفهانی باشه اصفهانی مینویسه دیگه ولی من غیردخترای فامیلامون دیگه دختر نمی‌شناسم خخخخ خیالتون راحت ناراحت می‌شوید بفرمایید تا نخونمتون من مشکلی ندارم

اختیار دارید همشهری:))ببخشید اگه ناخواسته ناراحتتون کردم.منظوری نداشتم واقعا.باز هم عذر میخوام امیدوارم ناراحت نشده باشید از حرفم

نه بابا من ناراحت نشدم اصلاترس از شناخته شدن رو همه وبلاگ نویس ها دارن

خب خدا رو شکر:)

ترس ندارم ولی دوست دارم توی وبم راحت تر بنویسم:)

تنها همدم ماه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۱۶:۰۳
سلام تبریک میگم ان شاالله در باقی مراحل زندگیتون هم موفق و سربلند باشید خصوصا این تصمیم مهم .

سلام

ممنونم انشاالله تو هم هرچی بخوای رو بیاری☺️☺️

یک عدد منِ سرکش ... ۲۲ مرداد ۹۶ , ۱۲:۲۴
خیلی سخته تصمیم گیری، به خصوص الان که تحقیق کردی و تو دوراهی موندی

سخت که خیلی.تصمیمم رو گرفتم ولی گاهی میترسم پشیمون شم.ولی به نظر خودم بهترین انتخابو باتوجه به شخصیتم کردم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
چرا ما کور شدیم؟
نمی دانم.شاید روزی بفهمیم.
میخواهی نظرم را بدانی؟؟
بله بگو.
به نظرم ما کور نشدیم،کور هستیم.چشم داریم اما نمی بینیم،کورهایی که می توانیم ببینیم،اما نمی بینیم.
قسمتی از رمان کوری،اثر ژوزه ساراماگو
____________________________
تیارا یعنی آراینده ی چشم.اینجا نویسنده جوجه دانشجوییست و طب دندان می آموزد و می کوشد تا چشمان خود را به زیبایی ها و خوبی ها و مهربانی ها بیاراید.به دنیای کوچک نویسنده ی این وبلاگ خوش امدید.با نگاهی زیبا بخوانیدش.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان